Print
Äntligen fick vi genomföra Midvinterblotet" som "på den gamla goda tiden - innan pandemin!
Det vill säga vi fick ta med ledare, funktionärer och utmanare till en "stuga i skogen" (med 60 sängar!) där vi kunde planera vårterminen, utbilda oss, elda och mysa, leka och äta och fika tillsammans!
Du som var med - berätta gärna för dina ledarkompisar - så att de blir sugna på att hänga med nästa gång (i januari 2025).
Här hemma i Holken har avdelningarna haft terminens första möte, och nu i helgen kommer vi att byta larmkod och lösenord - läs mer om det och lite annat här nedan!
  • Ny dörr i garaget
  • Nya ansvarsområden för "veckodagarna"
  • Sopsortering i Skutan
  • Mer info från "Blotet"
Önskar er alla en riktigt skön helg! Hälsningar från Patrull Ugglan (Kårstyrelsen) genom Mona

Larmkod och lösenord
På söndag 28 januari (någon gång under dagen/ kvällen) byter vi kod till Holkens larm - när det är gjort kommer det att skyltas tydligt på entrédörren (och fram tills dess gäller den gamla koden). Den nya koden får du från en ledarkompis som var med på "Blotet".
Det blir även nytt lösenord på datorn uppe i "Haket" och till vårt trådlösa nätverk.

Ny dörr i garaget
Vi har fått ny dörr och nya portar i garaget! I samband med det monterades även en dörrstängare på den lilla dörren. Anledningen är att vi inte är så bra på att stänga den dörren efter oss, och det smiter ut massor med värme genom dörrhålet, särskilt på vintern.
Nu visade det sig att mindre än en vecka efter installation så är dörrstängaren trasig...
OM någon försökt demontera den för att den upplevts som "ivägen" så vill jag gärna veta det
(skicka ett mejl eller messa mig! Och nej - jag blir inte arg - men jag behöver veta )
Om den har gått sönder av sig själv så ska vi reklamera den till firman som installerat åt oss!
Men - det är alltså meningen att garagedörren ska slå igen av sig själv - i alla fall på vintern - det får vi leva med! (Alla sett våra elräkningar förstår!)

Nya Ansvarsområden i Holken

Nytt för terminen är att kårstyrelsen låter varje veckodag få ett ansvarsområde. Exakt HUR avdelningarna organiserar sig är upp till veckodagens ledare.

Måndag - skotta - framförallt framför soptunnorna vid behov (Vi har sophämtning tidigt tisdag morgon, och de tömmer ej om det är snövall framför soptunnorna)
Tömma sopsäcken i garaget (Nyckel till soptunnorna finns vid diskbänken i garaget).

Tisdag - Tvätta handdukar från garaget vid behov (Tvättmaskin och tvättmedel finns i garaget eller ta hem och tvätta)

Onsdag - Snygga till Ledarrummet och Haket (torka bord, rätta till möbler, fylla på tejp och häftklamrar mm).
Vid behov - slänga matavfallspåsen i garaget (Nyckel till soptunnorna finns vid diskbänken i garaget).

Torsdag - Tömma återvinningen i köket - Återvinningsstation finns mittemot OK

Sopsortering i Skutan - Mer som är nytt för i år!
Från och med 2024 måste vi sortera ut Matavfall även i Skutan - och helst även ta med förpackningar därifrån (och lämna till återvinning).

Matavfallspåsar och en hållare för påsarna finns snart i Kajutan…

Information från Midvinterblotet
Kommer från kårstyrelsen så snart den är sammanställd!