Kommande i kårkalendern

jun
4

ti 18:30 - 20:00



jun
15

lö - ti



jun
18

ti



aug
11

sö - on



Ugglan Hoar

Ugglan Hoar är kårstyrelsens löpande information till kåren.

Hej alla KLURiga!

Valborg är avklarat för den här gången - stort TACK till alla som bidragit inför, under eller efter - alla insatser behövs! Inte minst ett stort TACK till Valborgsgruppen som hållit i trådarna och förberett så att allt ska flyta smidigt på själva Valborg :-)
Den här veckan har vi Brouppgifter i Holken och vid Skutan - och scouter och ledare får knyta nya kontakter. I Patrull Ugglan (Kårstyrelsen) är vi i full färd med att lägga "Ledarpusslet" inför hösten, och prata med ledare i alla avdelningar.
Planering pågår även för spårarnas "LasseMaja-läger" på Vässarö, upptäckarnas "Trapper-paddling" och äventyrarnas "Hållbart" - ett stort läger i Skåne.

Vår Valberedning har även börjat se över våra arbetsgrupper inför höstens kårstämma. Har DU spanat in en kul arbetsgrupp men inte hunnit få frågan än? Skicka ett mail till och berätta vad du vill göra för skoj i höst!
Kårens terminsavslutning närmar sig, och tisdagen den 4 juni ses vi vid Holken kl 18.30 - ber att få återkomma med inbjudan.

Nedan kommer några små kom ihåg, som framförallt vänder sig till våra ledare :-)

Soliga scoutkramar från Patrull Ugglan (Kårstyrelsen) genom Mona

Hej alla KLURiga!

Just nu händer det saker i Holken - lite rörigt under tiden - men det kommer bli bra!

Innan vi tog påsklov i Holken hade jag glädjen att ha en PRAO-elev här - roligt med sällskap och oj vad mycket vi fick gjort! Tack Tilda för ett jättebra jobb :-)

Vi har nu invigt vår nya "Holk-shop" - i de nya garderoberna i hallen hittar ni provskjortor, kårhalsdukar, utlämning av beställda skjortor samt inlämning och försäljning av begagnade skjortor. OM det är låst hänger nycklarna nedanför trappan till övervåningen. Tanken är att det ska vara upplåst i veckorna - hjälp gärna våra scouter att hitta nya shoppen :-)

Vi har slagit upp dörren till "Nya Haket" - i Monas gamla kontor på övervåningen. Här hittar ni märken, scouternas böcker, lamineringsmaskin och skärmaskin. Ledardatorn, stora kopiatorn och kopieringspapper finns det också här.
Färgskrivaren står kvar i Ledarrummet.
ALLT som fanns i gamla Haket kanske inte ska klämmas in i det nya - så komplettering sker lite efterhand - det ni KLURiga efterlyser plockar vi dit! (Saknar du något så säg till :-) )

Kåren har under våren varit representerad vid både Sjöscoutdagen (där vi knep en 2:a plats!) och BirkaBallt - kul att träffa scouter från andra kårer :-)

Valborg närmar sig med stormsteg - och nu behöver vi framförallt bemanna pass 2... Du behövs! 
Och till dig som tänker "jag sätter upp mig nånstans på plats på tisdag, det brukar alltid vara något ledigt..."
Tänk istället gärna - "jag sätter upp mig nu direkt, så att Valborgsgruppen kan slappna av lite över bemanningsfrågan" :-)
Länk till bokningen

Och sist men inte minst - nu när isen gått vill vi slå ett slag för kårens bastu vid Skutan. Bokas i kalendern på hemsidan (när du loggat in som KLUR) och instruktioner finns på nyckeln - i Skutan.

Soliga hälsningar från Patrull Ugglan (Kårstyrelsen) genom Mona

Hej alla KLURiga!

På senaster kårstyrelsemötet pratades det om:

  • Kårens stora förtjänstmärke till Bengt Lindgrens Minne tilldelades Janne Lundkvist samband med Midvinterblotet (som i år lockade 74 KLURiga). Janne hittar vi i en hel massa arbetsgrupper samt som kårens kassör. Grattis Janne! Läs förmuleringen längre ner
  • Kontorsflytt, läs mer längre ner
  • Seglarskolan - inbjudan kommer förhoppningsvis ut efter sportlovet, först som mail till våra medlemmar, ett par dagar senare på hemsidan (till allmänheten).
  • SEOM vill gärna sponsra föreningar som gör goda insatser för ett hållbart Sollentuna. Har du en bra idé på en aktivitet - kontakta Kårstyrelsen.
  • Lås och Larma Holken - fortsätt komma ihåg och påminn varandra!

Nästa vecka firar hela kåren Thinking Day - alla kvällar, och inte bara 22 februari - tisdagsavdelningarna förbereder program åt oss, det tackar vi för!

Bästa scouthälsningar från Patrull Ugglan (Kårstyrelsen) genom Mona